سایت های غواصی کیش

سایت های غواصی کیش

 بيگ كورال

اين ريفهاي مرجاني که در شرق جزيره واقع گرديده اند , پوشش مرجاني سايت که شمالي- جنوبي و در امتداد ساحل به صورت نواري کشيده شده است در جنوب متراکم تر و در شمال کمتر است. اين سايت براي اسنورکلينگ و نيز نايت دايو بسيار مناسب است.
عمق : 6 تا 8 متر
موجودات دریایی : جراح ،دخترناخدا ،هامور،جاش ، ساردين ،باراکودا ،تون ،اژدرماهي ،موري ايل ،استون فيش ، اسکورپيون ،دلقک ،ريف شارک ،سفره ماهيان ،انواع لابستر ،لاکپشتهاي پوزه عقابي و پشت سبز  

ژوراسيك پارك

تشکیل شده از بستر مرجانی و ریفهای زنده که محل مناسبی برای غواصی بشمار میرود که در جنوب شرقی جزیره قرار دارد.
 عمق : 12 تا 15متر
موجودات دریایی : جراح ،دخترناخدا ،هامور،جاش ، ساردين ،باراکودا ،تون ،اژدرماهي ،موري ايل ،استون فيش ، اسکورپيون ،دلقک ،ريف شارک ،سفره ماهيان ،انواع لابستر ،لاکپشتهاي پوزه عقابي و پشت سبز
  

ساترن كرك

اين ريف در 3 مايلي جنوب جزيره واقع گرديده است
عمق : 22 متر
موجودات دریایی : باراكودا ، بلك تيپ ، خفاش ماهيان  

كشتي داما

N26   ͦ 29΄797”      E54   ͦ 04΄431” 

یک کشتی باری سنگالی که در آبهای جنوب شرقی کیش در حادثهای عمدی در سال 1984 پس از آبگرفتگی موتورخانه به اعماق دریا فرو رفته است. راه دسترسی به درون کشتی از پنجره کابین فرماندهی میباشد که نیاز به دوره تخصصی غواصی در کشتی های غرق شده دارد.
عمق : 33 متر
موجودات دریایی : خفاش ماهيان، باراکودا ، انواع سنگسر، سرخو، اژدرماهيان
کسانی که گواهینامه Advanced Open Water و CMAS **  ،متخصصین غواصی کشتی های غرق شده و بالاترهستند همچنین تجربه غواصی در آبهای پرجریان را دارند میتوانند در این سایت غواصی نمایند.  

کلبه هور

اين سايت که در غربي ترين دماغه جزيره کيش و در مکاني به همين نام واقع گرديده است نيز از نقاط مساعد غواصي در جزيره کيش و به خصوص به هنگام وزش بادهاي شرقي که غواصي در سواحل شرقي جزيره کيش را نامساعد مي نمايد مي باشد.
عمق :  8 متر
موجودات دریایی :  هامور ، سرخو ، سنگسر ، انواع صدفها و لاکپشتها  

کشتي يوناني

از نقاط مساعد غواصي در جزيره کيش به هنگام وزش بادهاي شرقي و نامساعد بودن سواحل شرق جزيره کيش مي باشد.
عمق : 5 تا 8 متر
موجودات دریایی :  هامور ، سرخو ، سنگسر ، انواع صدفها و لاکپشتها

سايت سمبارون

N26   ͦ 34΄242”      E53   ͦ 42΄58”           

در غرب کيش و مابين جزيره کيش و هندورابي قرار گرفته است  فاصله سمبارون تا کيش 10 و تا هندورابي 7 کيلومتر مي باشد.اين سايت مکان مناسبي براي نايت دايو و اسنورکلينگ بوده اما جريان نسبتا شديد آب را در اين نقطه مي بايست در نظر گرفت.
عمق : 10 تا 12متر
موجودات دریایی :  جراح ،دخترناخدا ،هامور ،جاش ،ساردين ،باراکودا ، تون ، اژدرماهي ، موري ايل ،استون فيش ،اسکورپيون ، دلقک ،ريف شارک ، سفره ماهيان ، انواع لابستر ،لاکپشتهاي پوزه عقابي و پشت سبز
 
با تشکر از استاد محمد رسول باقریان

Logo

مرکز غواصی ایران با هدف افزایش علم وشناساندن این رشته مفرح در کشور عزیزمان ایجاد شده است نویسندگان این سایت از غواصان کار آزموده و با سابقه می باشند و استادان و مدرسان در باﻻ بردن سطح علمی این رشته در ایران در کنار ما خواهند بود.

logo-samandehi