باشگاه زیر آبی بریتانیا BSAC

 باشگاه زیر آبی بریتانیا BSAC

باشگاه زیرآبی بریتانیا یا BSAC که از سال ۱۹۵۴ میلادی توسط شورای ورزش به عنوان بدنه حاکم بر غواصی تفریحی در انگلستان شناخته شده‌است.


تاریخچه

این باشگاه در سال ۱۹۵۳ تاسیس و در اوج خود در اواسط ۱۹۹۰ بیش از ۵۰٫۰۰۰ عضو داشت که در سال ۲۰۰۹ به ۳۰٫۰۰۰ کاهش یافت. این سازمان یک سازمان آموزش غواصی است که از طریق ارتباط با شبکه‌های محلی در حدود ۱۱۰۰، باشگاه و مدرسه مستقل غواصی (در حدود ۴۰۰ در سراسر جهان) را پوشش داده‌است. آرم آن از ویژگی‌های خدای رومیان نپتون ( خدای دریا) تشکیل شده‌است. باشگاه زیر آبی بریتانیااز بنیانگذاران کنفدراسیون جهانی فعالیت‌های زیر آبی بوده است.


روند آموزش


از آنجائیکه BSAC یک سازمان غیر معمول آموزشی غواصی است، مربیان آن به صورت آماتور در باشگاهها و به شکل حرفه‌ای در مدارس غواصی به عنوان عوامل آن مشغول می‌باشند.با توجه به این که آب‌های بریتانیا سرد و نسبتا دید محدودی دارد ، آموزه‌های BSAC در این خصوص برای اعضای آن نسبت به برخی جامع تر است و به طور خاص بر آموزه‌های نجات خیلی زود در برنامه آن تاکید شده‌است.

 

منبع :

ویکی‌پدیای انگلیسی

Logo

مرکز غواصی ایران با هدف افزایش علم وشناساندن این رشته مفرح در کشور عزیزمان ایجاد شده است نویسندگان این سایت از غواصان کار آزموده و با سابقه می باشند و استادان و مدرسان در باﻻ بردن سطح علمی این رشته در ایران در کنار ما خواهند بود.

logo-samandehi